دموکراسی سبز

۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

خشم و مرام مردم در مقابل ضاربان در روز عاشورا( جنبش بدونه خشونت)


خشم و مرام مردم در مقابل ضاربان در روز عاشورا( جنبش بدونه خشونت)


سلام

2 روز از روز عاشورا میگزرد و هنوز تصویر ها و ویدئو های زیادی لحظه به لحظه بر روی اینترنت و دیگر رسانه های آزاد منتشر میشود، خبر بازداشت فعالان سیاسی و حقوق بشر، ناآرامی و هرچه امنیتی شدن و به نوعی حکومت نظامی در سطح شهر ها...

انتشار این خبر ها از وبلاگی مانند دموکراسی سبز شاید یک اطلاع رسانی برای دیگران باشد، در گذشته و قبل از فیلتر شدن این وبلاگ در دامین blogsky یکی ازرسالت های این وبلاگ انتشار اخبار بخاطر فیلتر بودن سایت ها دیگر بود که در نهایت دموکراسی سبز در blogsky فیلتر شد، بعد از فیلتر شدن دموکراسی سبز در blogsky سعی کردم بیشتر منتشر کننده تحلیل ها و خبر هایی باشم که خود از نزدیک شاهد آن بوده ام.

حوادث روز عاشورا قابل پیشبینی بود، اما فکر نمیکردم که با این گستردگی و با این گستاخی صورت بگیرد، ضرب و شتم و ریختن خون مردم در ماه حرام آنهم به دست کسانی که دین اسلام را دین خود میدانند و بهشت برین را جایگاه ابدی خود، اما در این روز برخورد مردم با مأموران و لباس شخصی ها نیز کم نبود.

در بسیاری از تصاویر و ویدئو های منتشر شده در روز عاشوا آنچه زیاد به چم میخورد برخود و ضرب و شتم نیروهای امنیتی توسط مردم بود که عده ای این برخورد را غیر قابل قبول می دانند و عتقاد دارند که نباید اینچنین برخودی صورت بگیرد، اما من تحلیل و اعتقاد دیگری دارم.

شاید صحنه های برخورد نیروهای امنیتی با مردم را در 7 ماه گذشته دیده باشید و یا آن تصویر و ویدئو معروف برخورد نیروهای امنیتی با دختری که با باتوم به سر او میزند و دیگر ویدئو های که در همه آنها زن و مرد را مورد ضرب و شتم قرار دادند، این نیروهای امنیتی چه انتظامی و لباس شخصی به نوعی حق شان بود که در روز عاشورا با آنها چنین برخوردی شود، هرچند عده ای از این مأمورین در روز عاشورا طبق اخبار و تصاویر به مردم پیوستند و در بعضی از اخبار و تصاویر نشاندهنده جلوگیری مردم از برخورد فیزیکی با مأموران است تا جایی که خود را سپر این مأمورین میکردند، من معتقد به خشونت در اصل جنبش نیستم چون اگر خشونت با جنبش همراه شود همان بلائی که بر سر انقلاب اسلامی آمد بر سر این جنبش خواهد آمد. با خشونت و مبارزه تن به تن آنچه که به دست خواهد آمد انقلاب و دگرگونی است که پیامد آن چند سال بعد همان روندی است که انقلاب اسلامی طی کرد، انتقال قدرت از استبداد به انقلاب و بعد تغییر ماهیت از انقلاب به استبداد... پس خشونت عملاً از نظر من و تحلیل من کار درستی نیست اما یکم زهره چشم گرفت از این برادران هم بد نبود، شاید بدانند بفهمند که دست بر مظلم بلند کردن چه آخر و عاقبتی میتواند در پیش داشته باشد، امید وار هستم که نیروهای امنیتی و نظامی این موضوع را در ک کنند که این مردم که این روها در خیابان می آیند و حق خود را مطالبه میکنند جز برادران و خواهران دینی و اجتماعی خود نیستند و نباید خشم مردم را نسبت به رفتار خود فراموش کنند.



این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® http: //
green-democracy.blogsky.com
©® http: //
green-road.blogsky.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com


...........................................................................................................................a.r.s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر