دموکراسی سبز

۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

16 آذر منتظر چه باید بود؟ (یاداشتی در آستانه 16 آذر)

16 آذر منتظر چه باید بود؟ (یاداشتی در آستانه 16 آذر)


سلام
پیشگوئی را دوست ندارم اما پیشگیری را چرا، مطلب این پست درباره این موضوع خواهد بود که در 16 آذر چه خواد شد؟ آیا مانند 13 آذر و با حضور مردم در خیابان ها و دانشگاه ها باز هم باید منتظر باشیم که از اینترنی و از شبکه های خبری تصاویر و ویدئو های برخورد های دلخراج مأموران و لباس شخصی ها را با مردم را در این روز را ببینیم؟


در حال حاضر و در این لحظه که در حال نوشتن این مطلب هستم و با نزدیک شدن به 16 آذر روز دانشجو از همین لحظه میتوان نحو برخود در واقعه ای پیشبینی شده مانند 16 آذر امسال را نه تنها میتوان حدس زد بلکه میتوان لمس کرد، سرعت اینترنت در حد قابل توجهی کم شده است، موج جدید فیلتر شدن سایت ها شروع شده، شبکه تلفن همراه با اخطلال همراه است، و در آستانه عید غدیر خم فضای شهر ها کم کم امنیتی و نظامی میشود، خود من هم تغییر کرده ام مثل خیلی های دیگه، تلفن ها رو جواب نمیدیم و یا گوشی ها رو خواموش میکنیم، ایمیل ها رو باز نمیکنیم، از برنامه های چند روز آینده حرفی نمی زنیم، و هر لحظه منتظر حادثه ای هستیم که رخ بده...!!! اما جدای از تمام این حرفها هرچه امنیتی شدن دانشگاه هاست، و مورد توجه ترین نکته در این باره نصب دوربین های مدار بسته متفاوت در دانشگاهاست، این تمام اتفاقات قبل از 16 آذر نیست، بیشتر از آنکه اتفاقات قبل از 16 آذر مورد توجه باشد خود 16 آذر و بعد از آن مهم تر است، تمام نگرانی من نحو برخورد نیروهای امنیتی و لباس شخصی با مردم در این روز است، صحنه های که دوست ندارم برای کسی دوباره رخ بدهد، هزینه هایی که گران است اما باید پرداخت شود...



این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® http: //
green-democracy.blogsky.com
©® http: //
green-road.blogsky.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com


...........................................................................................................................a.r.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر