دموکراسی سبز

۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

بازی بازی! با عکس آقا هم بازی...!؟ / تعصب یا ارادت؟



بازی بازی! با عکس آقا هم بازی...!؟ / تعصب یا ارادت؟



سلام

خیلی سالها پیش و قبل از فوت امام (ره) خاطری در ذهن من باقی مانده که این خاطر را فراموش نمیکنم، در جمعی که من در گوشه ای و به خاطر کم سن و سال بودن در از آن جمع فاصله گرفته بودم و در آن روزها داغ و پر هیوا هوی اواخر جنگ و آن همه مسئله های داخلی و کش مکش های شخصیتی در جامعه سیاسی و اجتماعی ایران جمعی دوستانه دور هم جمع شده بودند و با آن عقیده های حزب الله ای بحث میکردند، درست یادم نمی آید که بحث چی بود اما خوب یاد دارم که یک نفر از میان این جع گفت: اگر امام فوت کرد چه کسی رهبر میشود آقای منتظری که استفاء داد؟ این حرف او با آنچنان واکنشی روبرو شد که من ترسیده بودم، آن جمع به گوینده این سوال حمله ور شدند و با داد و بیداد و فریاد بر سر او بانگ برآوردند که این چه حرفی است که میزنی، چر از مرگ امام حرف میزنی!؟ هیچگاه نفهمیدم که چرا نباید از مرگ امام حرف زد؟!، مگر امام خمینی معصوم بودند؟ یا مرگ برای ایشان حق نبود؟ پیش خودم میگفتم چرا کسی که بت شکن میخوانند حالا خود بت شده است؟ اما موضوع بحث من و مطرح کردن این موضوع به خاطر چیز دیگری است.



شاید این برخورد در آن زمان و با وجود شرایط زمانه جای بحثی نداشته باشد، هرچه باشد روحیه انقلابی مردم و ارادت به امام تا سالها بعد از انقلاب هم در وجود مردم بود، و هنوز هم جدای از رو در بایستی هنوز هستند عده ای که این روحه را داشته باشند، اما آیا این روحیه در آن زمان ارادت بود یا تعصب؟؟؟

و امروز همان امام خمینی که روزی اینچنان به او ارادت و یا همان تعصب را داشتند اینگونه بازیچه عده ای برای قدرت طلبی خود شده است. بازی که تنها و تنها هدفی جز تضعیف جنبش سبز و رهبران این جنبش برنامه ریزی و طراحی شده و با زیرکی تمام اجرا شد، هرچند این سناریو و این بازی بلای جان خود آنها شد، کودتا برای ادامه را خود هزینه های فراوانی را داد، اما بزرگترین هزینه کودتا چیان امام خمینی بود که خرج شد، کسانی که امروز در خیابان ها ایران به دادخواهی امام خمینی و به اعتراض از هتک حرمت اما کفن پوش شده اند یا سن سال آنچنانی ندارند که امام را به یاد بیاورند و یا اصلاً در زمان حیات امام آنها در قید حیات نبوده اند و یا روزی خود از مخالفان و از منتقدان تفکرات امام خمینی بودند، ولی امروز چون امام به دردشان میخورد از روی دانستن و یا هوشیاری و یا تقلید کنان و میمون وار و کور کورانه کف پوش شده اند...




این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® http: //
green-democracy.blogsky.com
©® http: //
green-road.blogsky.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com


...........................................................................................................................a.r.s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر