دموکراسی سبز

۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

گل ها و گلوله ها در ۱۶ آذر... ( وعده ی گل گلوله شد )



گل ها و گلوله ها در ۱۶ آذر... ( وعده ی گل گلوله شد )



سلام

چند روز قبل از 16 آذر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علام کرد که در روز دانشجو به دانشجویان گل هدیه خواهد!!! این خبر با بازتاب گسترده و تحلیل های زیادی در جامعه مجازی و جامعه واقعی روبرو شد، این گفته و این خبر در پرده ابهام و در نهایت شک برای باو کردنش حامی پیامی بود که اولین نشانه های این پیام در اولیتن ساعات بامداد 16 آذر خود را نشان داد، خبر بستن حسار و آویزان کردن پرده و پرچم در مقابل درب دانشگاه تهران، حرکتی چیزی جز کور کردن دید جامعه از اعتراضات دانشجویان و برخود نیروهای امنیتی و لباس شخصی مقصدی را در پی نداشت.

خبر گل دادن به دانشجویان بیشتر از آنکه نشان دهد حرکتی برای آرام کردن اوضاع باشد بیشتر به یک کنایه شبیه بود، حتماً تصاویر و ویدئو های برخود نیروهای امنیتی را با دانشجویان و مردم معترض در 16 آذر دیده اید، و یا شاید خود مورد ضرم و شتم قرار گرفته و یا از نزدیک با این موضوع بر خورد کرده اید، آیا این افراد میتوانند باتوم و اسلحه را کنار بگزارند و گل به دست بگیرند؟

وقتی ویدئوای را دیدم که در 16 آذر و در یکی از دانشگاه های تهران نیروهای امنیتی با شلیک گلوله ( تیر هوایی ) سعی در پراکنده کردن معترضان و دانشجویان داشتند، در همان لحظه و ناخوداگاه به یاد وعده دادن گل به دانشجویان افتادم! پیش خودم گفتم وقتی وعده ی گل میدهند و به گلوله ختم میشود وای به روزی که وعده گلوله بدهند، به چه ختم میشود؟؟؟!!!


کاریکاتور از مانا سیستانی




این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® http: //
green-democracy.blogsky.com
©® http: //
green-road.blogsky.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com


...........................................................................................................................a.r.s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر