دموکراسی سبز

۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

دل خوش سیری چند؟!

دل خوش سیری چند؟!


نگاهی به کساتی بازار جوک ها و sms ها در بعد از دهمین دوره ریاست جمهوری.


سلام

در سالهای گذشته و با همه گیر شدن sms در شبکه تلفن همرا وقتی به عید ها و یا روزهای ملی مذهبی نزدیک میشدیم یا مثلا فلان شخصیت اگر سوتی میداد بازار جوک و sms فعال تر میشد، به عنوان مثال هر سال و در نزدیکی عید قربان از چند روز قبل sms های مربوط به این روز شروع میشد و گاهی اوقات مثلا برای تبریک عید فطر هجوم sms ها آنقدر زیاد بود که باعث ترافیک sms در شبکه تلف همراه میشد.

اما دقت کرده اید که بعد از دهمین انتخابات ریاست جمهوری و از 22 خرداد این جوک ها و sms ها کمتر شده و sms به چای وسیله ای برای آزار اذیت یا تبریک گفتن تبدیل به یک خبر رسان شده که آنهم کمترین استفاده مکنه از آن میشود.

شاید بعضی بر این عقیده باشند که بعد از واگزاری مخابرات به سپاه پاسداران مردم به نوعی این پدید را تحریم کردند تا سود کمتری توی جیب این نهاد کرده باشد، و یا شاید بعضی هم به این نکته توجه کنند که با قطع نزدیک یک ماه sms بعد از انتخابات مردم عادت همیشگی خود رو فراموش کردند و sms ندادن براشون یک امر عادی شده باشه،اما نظر من چیز دیگری است.

نظر من: انگیزه مهمترین و اصلی ترین رکن در انجام یک فعالیت یا حرکت است، وقتی انگیزه ای برای رفتن نباشد حرکتی هم صورت نخواهد گرفت، در این نزدیک به 6 ماه گذشته برای خندیدن و یا خنداندن انگیزیه ای وجود داشته است؟ آیا می توان خنده ای به زور بر لب داشت و آه ای نهفته به سینه؟ میتوان صحنه های وحشیانه برخورد با مردم در خیابان و یا مرگ دختری را پیش چشم دید و با هم خندید و یا خنداند؟ راستی شما کسی را سراغ دارید که دل خوش داشته باشد؟

و با تمام این گفته ها و قتی تصویر عده ای را میبینم که با وقاحت تما خنده بر لب میزند و مستانه دسته های تخت قدرت را در مشت می فشارند متعجب میمانم!!! که آیا میتوان این همه ظلم را بر مردم روا داشت و باز هم خنده بر لب زده، گوئی که آب از آب تکان نخورده است؟ این چه حس است که اینگونه انسانی را به این ورته میکشاند؟ این چه شیرنی است که اینگونه در میان این همه خشونت، ظلم و افسوردگی باز هم میتوانند خنده بر لب داشته باشند؟...؟




این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® http: //
green-democracy.blogsky.com
©® http: //
green-road.blogsky.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com


...........................................................................................................................a.r.s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر