دموکراسی سبز

۱۳۸۸ آذر ۱۳, جمعه

مقایسه ادب مرد و ادب نامرد...!!!




مقایسه ادب مرد و ادب نامرد...!!!


سلام

چند روز پیش و از همین وبلاگ مطلبی منتشر شد با عنوان (
اگه برا همه لاتی، واصه ما شکلاتی! مصاحبه چاله میدانی با شبکه1) مطلب مورد نظر در باره مصاحبه یک شخصیت به قول خودشان سیاسی و دانشگاهی با شبکه 1 سیمای جمهوری اسلامی ایران بود، مصاحبه ای که چیزی بیشتر از آنکه شبیه مصاحبه باشد شبیه تکه ها و حرکات فیلم های فارسی قبل از انقلاب بود، در این مصاحبه از کلماتی استفاده میشد که بعضا در جمع های خصوصی دوستانه و گاه فامیلی به گوش میرسد و در جامعه و در محافل رسمی و نا آشنا کسی به زبان نمی آورد مگر ادب را زیر پا گذاشته باشد، شخص مصاحبه شونده کسی نبود جز محمود احمدی نژاد، کسی که خود را رئیس جمهور مردم ایران میداند و ادعا دارد که یک دانشگاهی است و پیرو مکتب اسلام و قرآن و به قول خود او و اطرافیانش قدمی بر نمی دارد مگر برای ظهور امام عصر(عج)، بعد از این مصاحبه و در فردای آن روز احمدی نژاد و در راستای سفر های استانی خود به اصفهان رفت، و مورد استقبال سرد مردم اصفهان قرار گرفت، و در نهایت استقبال سرد مردم اصفهان احمدی نژاد در سخرانی خود در میدان نقش جهان و در برابر جمعیتی که شاید به 3 یا 4 هزار نفر هم نمیرسیدند باز جملات و اصطلاحاتی را به کار برد که از یک شخصیت حتی در مقام سخنران هم واقعا بعید و دور از اخلاق و ادب بود، نمونه بارز و منحصر به فرد اصطلاحات به کار برده احمدی نژاد این جمله و این اصطلاحات بود: " ما میدانیم کجایشان میسوزد... بگزارید بسوزد... " و جالب اینجا بود که با گفتن این کلمات مورد تشویق و هیاهوی شرکت کنندگان در سخرانی میشد و با تشویق آنها احمدی نژاد نیز خنده ای بر لب میزد!!!

یعنی اگر جمعیتی که در در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوردی برای سخنرانی سید محمد خاتمی به میدان نقش جهان آمده بودند در روز 11 آذر برای سخنرانی محمود احمدی نژاد می آمدند و برای گفتن این کلمات او را تشویق میکردند احمدی نژاد نه چیزی از خود باقی میگذاشت و نه از مخالفانش، وقی او و با وجود تنها 3 یا 4 هزار نفر اینگونه صحبت میکند بعید نیست که اگر همین جمعیت برای او دست میزدند و از او میخواستند که یک قری هم بدهد... بعید نبود که قر هم میداد..!!!

یاد دارم که در مناظر انتخاباتی میر حسین موسوی و محمود احمدی نژاد و بعد از کذب گوئی ها و بی ادبی های احمدی نژاد میر حسین موسوی در نهایت خونسردی و کمی عصبانی بودن در مقابل احمدی نژاد و خطاب به مردم ایران گفت: مردم من آمده ام که این وضع عوض شود، آمده ام که این را جمع کنم... ، میر حسین موسوی و در نهایت عصبانی بودن و در مقابل آن توهین ها که به خود او و خوانواده و دوستانش شده بود تنها خطاب به مردم سخن گفت آنهم در مقابل احمدی نژاد هرچند احمدی نژاد در همان مناظره هم هیچگاه نیشخندش از چهره اش پاک نشد، گوئی میدانست که هر اتفاقی که رخ دهد او پیروز انتخابات است، و هیچگاه آن جمله میر حسین موسوی در مناظره بعدی خود را فراموش نخواهم کرد که در مقابل این رفتار احمدی نژاد گفت: ادب مرد به ز دولت اوست...

هیچگاه یاد ندارم که در دوران 8سال ریاست جمهوری سید محمد خاتمی و تمام دورانی که او و شخصیت او را میشناسم جائی توهینی به شخصی کرده باشد و یا ادب را زیر پا گذاشته و از اصطلاحات و جملاتی استفاده کند در شأن و مقام انسان نباشد، سید محمد خاتمی در تمام دوران ریاست جمهوری خود در هر جمع و هر مجلسی چه مردم عادی و یا دانشگاهی و یا بین المللی آنچنان سخن میگفت و آنچنان روان و شیوا گفته های خود را بیان میکرد که انسان مبهوت گفته های او قرار میگرفت و در همین حال تمام گفته ها را میفهمید و درک میکرد.

این مطلب یک مقایسه شخصیتی نبود، مقایسه نگرش ها و روش ها بود، ادبیات و رفتار هر انسان در تأثیر از نگرش و روش او شکل میگیرد، شاید این تفاوت را به راحتی بتوانید در اطرافیان و یا در جامعه به خوبی احساس کنید، رفتار محمود احمدی نژاد رفتاری نیست که بتوان از بک شخصیت سیاسی انتظار داشت، رفتاری که بیشتر شبیه لات های زیر بازارچه است!!!




این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® http: //
green-democracy.blogsky.com
©® http: //
green-road.blogsky.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com


...........................................................................................................................a.r.s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر