دموکراسی سبز

۱۳۸۸ دی ۷, دوشنبه

شباهت ها و تفاوت های جنبش سبز با انقلاب57 - حکومت نظامی در نجف آباد

شباهت ها و تفاوت های جنبش سبز با انقلاب57 - حکومت نظامی در نجف آباد


اولین حکومت نظامی در جمهوری اسلامی در شهر نجف آباد اصفهان

در اولین ساعات روز ۷ دی ماه ۱۳۸۸ از نجف آباد خبر رسید که ماشینهای نظامی در سطح شهر تردد میکنند و با بلندگو اعلام حکومت نظامی میکنند و خبر بعدی از ادامه محاصر مسجد اعظم این شهر به دست نیروهای امنیتی خبر میداد که در این مسجد تعداد زیادی از عزاداران و معترضان هنوز در محاصر بودند ولی در ساعات اولیه صبح روز 7 دی 1388 خبر از شکسته شدن محاصره مسجد به دست مردم آمد که خوشحال شدم.

در تاریخ انقلاب اسلامی آنچه از شنیده ها و گفته و کتاب های تاریخ دوران راهنمایی به ما آموختند اولین حکومت نظامی در دوران انقلاب در اصفهان انجام شد، شاید این یک شروع خوب برای جنبش سبز مردم ایران باشد، شاید خیلی از اتفاقات و حوادث این جنبش با انقلاب 57 شبیه باشد اما آنچه این جنبش با آن انقلاب تفاوت دارد همین اگاهی و استوار بودن و آگاه بودن بر اعتقادات و خواسته های نسلی است حسین وار در برابر یزیدیان زمان ایستاده اند.

آگاهی از خواسته هاو اعتقادات چیزی است که جنبش سبز ایران امروز از آن بهره مند است، آگاهی که در انقلاب اسلامی یخش عظیمی از مردم از ان بهرمند نبودند، سخی از یکی از دوستان شنیدم به نقل قول از مهندس بازرگان در اوایل انقلاب اسلامی که گفته بودند: ( انقلاب ایران پیروزی جهل بود بر ظلم.. ) سخنی که آگاهانه و با اندیشه بیان شده است، انقلابی 57 انقلاب احساساتی و شاید به نظر من کور بود انقلابی که حول محور رهبریت انقلاب حرکت میکرد و همین امر باعث ایجاد اولین نقطه های دیکتاتوری اسلامی در ایران بود.

اما در جنبش سبز مردم ایران آنچه مردم میخواهند آگاهانه و با هوشیاری تمام است، رهبریت محور این جنبش نیست، هرچند گاهی نیاز به هماهنگ کننده مشخص و قدرتمند و واحدی نیاز است، جنبش سبز ایران از دل مردم بیرون آمده است، خصوصیتی که با هیچ چیز قابل کنترل نیست حتی دستگیری، ترور و... رهبر واحدی برای حرکت وجود ندارد که به قولی سر و محور اصلی جنبش کور شود.



این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® http: //
green-democracy.blogsky.com
©® http: //
green-road.blogsky.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com


...........................................................................................................................a.r.s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر