دموکراسی سبز

۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

گزارش من از شهر قهدریجان اصفهان - مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری




گزارش من از شهر قهدریجان اصفهان - مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری


از 2 روز قبل علام شده بود که قرار است که در روز جمعه 5 دی ماه مراسم بزرگداشتی در مسجد شهید بهشتی شهر قهدریجان برگزار شود، اما با انتشار اعلامیه این مراسم خبر برگزاری این مراسن تأیید شد. َ


تصویر اعلامیه مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری در شهر قهدریجان - اصفهان


نزدیک ساعت ۱۵ به ابتدای شهر قهدریجان رسیدیم، ایست بازرسی بود، وقتی از ما سوال کردند که کجا می روید ما پاسخ دادیم که به مراسم در مسجد شهید بهشتی، برای من جالب بود که مانع ورود ما به شهر نشدند.
در ساعات اول صبح درب مسجد رابسته بودند و اجازه برگزاری مراسم را نداده بودند که با حضور گسترده مردم درب مسجد را باز کرده بودند و مراسم را اجرا کرده بودند که در همین حین برق منطقه قطع میشود که باز مردم کوتاه نیامده و با آوردن موتور برق مراسم را سریع و بدونه وقفه ادامه داند.

قبل از میدان اصلی شهر راه رابسته بودند و ما پیاده به طرف مسجد شهید بهشتی رفتیم، در راه و در داخل شهر حضور نیروهای امنیتی به خوبی مشخص بود و به چشم میخود، نیروی های امنیتی با لباس شخص و نظامی، به میدان و نزدیک مسجد که رسیدیم باور نمیکردم که این جمعیت برای این مراسم و در این شهر آمده باشند، وارد مسجد شدیم حضور نیروهای سپاهی و لباس شخصی که ما ماشین های که آنها را با آن حمل کرده بودند در اول شهر دیده بودیم به خوبی مشخص بودند، در طول مراسم اتفاق خاصی رخ نداد، کسی جرعت عکس برداری و فیلم برداری نداشت، حتی وقتی یک نفر در حال فیلم برداری بود ار نیروهای مردمی که امنیت مجلس را در دست داشتند مورد برخورد قرار گرفت و با برخورد با او را به یکی از شبستان های مسجد منتقل کردند، نیروی انتظامی جرعت هیچ برخوردی را نداشت، من حضور 3 یا 4 هزار نفر در این مراسم را تأیید میکنم، البته مردم در حال رفت و آمد بودند و شاید این جمعیت بیش تر هم بوده باشد. خیلی ها در این مراسم حضور داشتند، دوستان و دشمنان، کسانی که از دیدار ما خوشحال بودند و کسانی که از دیدن ما میترسیدن و خشمگین میشدند.

مراسم با خواندن آیات قران و سخنرانی و مداحی مداحان در سوگواری امام حسین (ع)برگزار شد، مردم میلی به متفرق شدن نداشتند که با اعلام کردن پایان مراسم از بلندگوی مسجد و درخواست مردم برای متفرق شدن مردم در نزدیک ساعت 17 متفرق شدند.

شهر قهدریجان یکی از شهر های کوچک اصفهان است که بارها و بارها شاهد این گونه مراسم و اتفاقات بوده است، این نکته فراموش نشود که داماد آیت الله منتظری برادر سید مهدی هاشمی یا همان سیید مهدی معروف است که در سالهای دهه60 یکی از مطرح ترین و نزدیک ترین نیروها و یاران امنیتی به امام بود که بعد از جریانهای مختلف سیاسی و قضائی و با خیانتهای زیادی که در آن روزها شد به اعدام محکوم و اعدام شد.






این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® http: //
green-democracy.blogsky.com
©® http: //
green-road.blogsky.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com


...........................................................................................................................a.r.s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر