دموکراسی سبز

۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

زیر پوست مناظره!؟ ( مناظره یا اهرمی برای سرکوب نرم جنبش سبز )

زیر پوست مناظره!؟ ( مناظره یا اهرمی برای سرکوب نرم جنبش سبز )


سلام

توضیح در مورد برنامه ای به نام به سوی فردا که از سیمای جمهوری اسلامی پخش میشه کار اضافه ای میتونه باشه، چون دیگه تغریباً همه از محتوا و موضاعت مورد بحث اون اطلاع دارن.

در جدید ترین برنامه یا به گفته مجری این برنامه که خود از نویسندگان سایت رجا نیوز هم هست مناظره بین زاکانی که به قول خودشان نماینده ای از جناح اصولگرا واطاعت از جناح اصلاح طلب موضوعی توجه مرا به خود جلب کرد که برایم بسیار جالب بود.

این رفتار رسانه ملی که نه بهتر است بگویم رسانه کودتا رفتار غیر متعارفی است با آنچه که د سیاست های کلی خود از گذشته تا بحال در پیش گرفته است، بعید به نظر می آید سیستم و رسانه ای که یک جانبه و یک طرفه وتنها از یک طرف و یا جریان سیاسی حمایت میکند در حد و اندازه اینگونه برنامه ها باشد بیاید و مخلفان نظام حاکم را در مقابل دیدگان مردم به صورت پخش زنده بنشاند تا مثلاً از از استبداد نظام حاکم سخن بگوید، گفته ها و صحنه ها و حتی مجری هم همه و همه نشاندهنده یک استراتژی مشخص و برنامه ریزی شده است که این برنامه قسمتی از آن است، یک نکته جالب در این برنامه خطاب کردن مقام رهبری با لفظ اقا است! تمام نمایندگان اصولگرا که تا بحال در این برنامه شرکت کرده اند همه و همه از لفظ آقا برای خطاب کردن مقام رهبری استفاده کرده اند، قرار دادن نمایندگان اصلاح طلب با باز کردن موضوع ها و بحث ها و سوال ها برای کشاند به تشنج و در وضعیتی قراردادن آنها برای گفتن نکات و یا یادآور شدن اتفاقات بیشتر به یک نوع بازجودی و اعتراف گیری است، نشاندادن صحنه های موافقان دولت آنهم در راهپیمائی های ساندیسی و تنها نشاندادن صحنه هایی از برخورد های خیابانی از معترضان و حامیان جنبش سبز نکته دیگر و قابل توجه این برنامه است، ادعای باز بودن فضای سیاسی ادعای زیادی برای رسانه ای مانند صداوسیما است که اگر بر این طریق بود از خیلی وقت پیش از اینها باید به فکر می بودند و حالا دیگر کار از کار گذشته است.


اما جام زهر...!!!

در این چند برنامه پخش شده موضوع واحد و مشترکی که بین شرکت کنندگان در این برنامه یا مناظره بیان شده است موضوع جام زهر بوده است، آنچه که بر زبان اصولگرایان در این روزها شنیده میشود و گوئی موقعیت و جو حاکم بر افکار عمومی و شخص رهبری را آماده برای جام زهری میبیند که دور از واقعیت هم نیست، بیان کردن این موضوع در رسانه ای مانند صداوسیما آنهم رسانه کودتا خبر از واقعه ای میدهد که نمی توان از خوب بودن یا بد بودن آن سخن گفت، ژا گذاشتن به منطقه ممنوعه ای که بازهم در راستای یک برناه ریزی دقیق صورت میگیرد.


با تمام این گفته ها و تحلیل ها آنچه از زیر پوست این مناظره ها بر می آید چیزی نیست جز همان حربه ای که در مناظره های انتخاباتی صورت گرفت، سرکوب و فرافکنی از نقطه ای حساس، از یک برنامه تلوزیونی که بیننده میلونی دارد، همان رفتار ها اما در غالب کوچکتر،انتشار دروغ ها و مظلوم نمائی ها اما این بار با چه هدف مشخصی؟ اما یک سوال باقی میماند؟ چرا حالا و در این موقعیت زمانی این برنامه ها انجام میگیرد؟ آنچه بر می آید حربه و نقشه و برنامه ریزی برای سرکوب نرم جنبش سبز در 22 بهمن ماه است روزی که نشاندهند قدرت انقلاب اسلامی در بین جهان و گرفتن رای اعتماد مردم نسبت به نظام به حساب می آید، و شاید این زمینه سازی برای مزه مزه کزدن جام زهری است که قرار است به زودی نوشیده شود.




این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® http: //
green-democracy.blogsky.com
©® http: //
green-road.blogsky.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com


...........................................................................................................................a.r.s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر