دموکراسی سبز

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

از روزشمار انقلاب تا روزشمار اغتشاش!!!


از روزشمار انقلاب تا روزشمار اغتشاش!!!


سلام

نمیدونم چرا بعد چند سال اینقدر به دهه فجر و سالگرد انقلاب اسلامی علاقه پیدا کردم!، روزهائی که از اون به من و هم سن سالهای من فقط جنگ و تورم و خفقان و حالا هم اغتشاش و مشابه این چیزها چیز بیشتری نصیب نشد.

سالهای گذشته با نزدیک شدن به دهه فجر و بهمن ماه صداوسیما در حد جر دادن خودش تا میتوانست سرود ها و برنامه ها و سریالها و فیلم های انقلابی به خورد مردم میداد، اگه یادتون باشه گوشه تصویر هر شبکه هم یک عدد میگذاشتند تا به قولی روزشمار 22 بهمن باشه و اینجوری نشون میدادند که چقدر مشتاق رسیدن روز 22 بهمن هستند، اما چرا امسال از این خبرها نیست؟

شاید مطلب قبلی رو مطالعه کرده باشید و این عملکرد صداوسیما براتون زیاد نا مفهوم نباشه، 22 بهمن به نوعی روز گرفتن رای اعتماد از مردم برای جمهوری اسلامی تلقی میشه، هر سال با وجود حضور مردم در این روز و در شرکت در راهپیمای 22 بهمن چه کم و چه زیاد تا 10 روز بعد هر روز حرف از حماسه و تفسیر و انعکاس این راهپیمایی در شبکه های خارجی از حضور مردم و ... بود، اما امسال با وجود حوادث و اتفاقات که در چند ماه گذشته و بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایران رخ داده کمی اوضاع تغییر کرده، این امر تا جایی پیش رفت که حتی مردم را تهدید به دخل و تصرف در smsها و E-mail ها کردن که مبادا برای این روز فراخوان بدید که برخورد خواهد شد، البته این بیشتر چیزی شبیه یک بلوف بود، به قول یکی از دوستان هیچ جای دنیا هیچ مقام امنیتی نمیاد از برنامه و راهکارهای مبارزه با یک جریان بگه و هشدار بده بلکه چیزی نمگین تا عمل کنند تا حداقل شخص رو در حین ارتکاب جرم دستگیر کرده باشند، بحرحال روزشمار انقلاب تبدیل شده به روز شمار اغتشاش.

این آقایونی که هرسال توی صداوسیما خودشون و جر میدادند و از پس و پیش 22 بهمن همینجور وقت و بی وقت، شب و نصف شب انقلابی میشدند و صحنه و تصاویر این روز رو منتشر میکردند و کلی کارشناس شناس و ناشناس دعوت میکردند و خاطارت انقلاب رو به خورد مردم میداند کجا هستند؟ در جواب این سوال میشه گفت که احتمالاً سرگرم ساخت برنامه هایی مانند "رو به فردا" و یا در حال تهیه اعترافات متحمان روز عاشورا هستند، برنامه هایی که به اعتقاد من حربه و راه هستند برای سرکوب نرم و راهکارای برای آرام کردن جو جامعه و به نوعی سوپاپی هستند برای تخلیه فشار.

اما با تمام این اوصاف و این برنامه ریزی ها یک چیز رو خوب میشه فهمید، میشه این موضوع رو به خوبی درک کرد که آقایون از سیاست خشونت و برخورد خسته شدند و یا براشون گرون تموم شده و یا سازنده نبوده که بعد از سیاست چماق رو به سیاست هویج آورده اند، هرچند برای کودتا چیان فرقی نداره که 22 بهمن چی بشه چون به هرحال اونها برخورد خواهند کرد، روز عاشورا اونم توی ماه حرام و دهه محرم آدم کشتند و بعد زدند زیرش که ما نبودیم و محارب بودند، این که دیگه 22 بهمن و دهه فجر، پس بیایید ما بجای صداوسیما روز شمار اغتشاش باشیم و برای 22 بهمن ماه روز شماری کنیم، هرچند خودم از کلمه اغتشاش زیاد خوشم نمیاد اما برای لج درآوردن بد نیست.





این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® http: //
green-democracy.blogsky.com
©® http: //
green-road.blogsky.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com


...........................................................................................................................a.r.s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر