دموکراسی سبز

۱۳۸۸ آذر ۷, شنبه

تبعید یک اندیشه ...

تبعید یک اندیشه ...


تبعید از آن رفتارهایی است که همیشه حکومت ها برای تنبیه مخالفان یا مجرمان به کار میگرفتند و البته میگیرند، تبعید همیشه با انسان همراه بوده است از تبعید آدم از بهشت تا تبعید پیامبر به شئب ابی طالب و در عصر معاصر یکی از مهمترین تبعد ها تبعید امام خمینی در جریان انقلاب اسلامی بوده است، اما معمولاً حکم تبعید را برای چه جرائمی صادر میکنند؟

حکم صادره برای احمد زید آبادی یکی از آن احکام صادره است که در نهایت تعجب و تفکر بیشتر به یک نوع تلافی کردن شبیه است تا محکوم کردن، طبق گفته های همسر احمد زید آبادی یک از مطرح ترین جرم های احمد زیدآبادی به کار نبردن صفت یک اسم در نوشته ها و گاه سخنرانی ها بوده است، جرمی که هرچه جستوجو کردم در منابع قضائی موضوع ، بند، تبصر یا حتی اشاره ای در مورد آن پیدا نکردم.

اما اگر فرض را بر این بگیریم که احمد زید آبادی به خاطر به کار نبردن صفت یک اسم و یا نه به خاطر تلافی کردن به تبعید محکوم شده باشد چه جرمی میتواند مرتکب شده باشد که حکم صادره برای او تبعید است؟، البته این روزها کافی است فکر کنی تا مجرم شوی گفتن یا نگفتن بعضی حرف ها که جای خود دارد.

دادگاه های حوادث بعد از انتخابات، اعترافات، بازداشت ها، بازجوئی ها و احکام صادره در این مدت همه نشاندهند ضعف و یک جانبه گرائی قوه قضائیه است، و البته این یک جانبه گرائی در کنار حکومت و دولت امری عادی است، اما عادی نبودن این موضوع این است که قوه محترم قضائیه محور قضا و قضاوت را عدل امام علی(ع) میداند!!!.

اعترافات، دادگاه ها و احکامی که همه حساب شده و با برنامه ریزی صورت میگیرد همه و همه برای سرکوب اندیشه ها و حرکت های آزادی خواهانه ای است که برای کودتا چیان و حاکمام چیزی جر احساس خطر ندارد، شاید تبعید ها و جریمه های سنگین نقدی برای سرکوب گران و کودتاچیان راه حل خوبی برای برطرف کرن خطر باشد، اما آیاد اندیشه و تفکر و اعتقاد در تبعید محدود میشود؟ آیا تبعید اندیشه های شخصیتی چون احمد زید آبادی و دیگر روشنفکران آنها را دچار فرسایش و پوسیدگی میکند؟ آیا تبعید حصار خوبی برای منتشر نشدن تفکرات افراد و اندیشه های آنها است؟



این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® http: //
green-democracy.blogsky.com
©® http: //
green-road.blogsky.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com


...........................................................................................................................a.r.s


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر