دموکراسی سبز

۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

همه برای یکی و بازهم همه برای یکی...!



همه برای یکی و بازهم همه برای یکی...!
( همه برای یکی ، یکی برای همه )





سلام
آخرین پست ارسالی من در دموکراسی سبز یک هفته پیش از این بود، هفته ای با رویداد ها و اتفاقات ساده، معمولی و غیر منتظره. اما سعی میکنم هر روز ااین وبلاگ رو بروز کنم و مطلبی را منتشر کنم.




شاید مهمترین خبر هفته را بتوان دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهگ جندالله به دست نیروهای امنیتی ایران را نام برد اما اتفاقات جالب دیگر این هفته میتوان به بیانیه مهدی کروبی، انتشار تصاویر حمله به کوی دانشکاه در 25 خرداد و نشست خبرگان اشاره کرد.




بیانیه مهدی کروبی مثل همیشه سرشار بود از انرژی ها مثبت و پیشنهاد تجمع های مخالفین و موافقین بصورت نمادین و یا در اصل همان رفراندوم خودمان، بیانیه ای که بر خلاف آنچه حکومت و کودتاچیان بیان میکنند خبر از حضور پر شور و گسترده جنبش سبز در 22بهمن خبر میدهد، بیانیه ای به خوبی میتوان از آن این نکته را برداشت کرد که رهبران جنبش سبز با تمام فشار ها و برخورد ها هوز بر سر عهد و پیمان خود هستند و آنچه واقیعیت امر است همایش 22بهمن چیزی از همایش ساندیس در 9 دی کم ندارد.




در روزهای اول هفته و در مراسم بازنشستگی سردار رجب زاده فرمانده انتظامی تهران بزرگ وی اضحار داشته بود که در حوادث بعد از انتخابات حتی یک نفر از نیروی انتظامی زخمی نشده و نیروی انتظامی هم کسی را زخمی نکرده و مسؤل و فرماندهی نیرها در برقراری آرامش و برخورد با اغتشاش گران در اختیار سپاه پاسداران بوده است، در همین حال یک روز بعد از بیان این گفته ها شبکه خبری BBCpersian تصاویری را منتشر کرد که در آن خبر از دستور مستقیم سردار رجب زاده برای حمله به کوی دانشگاه میداد و تصاویر ضرب و دانشجویان در نیمه شب توسط نیروی انتظامی نیز در این تصاویر به خوبی دیده میشد، به گفته BBC این تصاویر بعد از گفته های سردار رجب زاده به دست BBC رسیده بود. این تصاویر و این گفته ها باعث میشود در ذهن ما یک سؤال بزرگ شکل گیرد، چرا این تصاویر بعد از گذشت چند ماه حالا منتشر میشود؟ آنهم تصاویری که توسط خود نیروهای بسیجی و لباس شخصی در جریان حمله به کوی دانشگاه تهران گرفته شده است؟. آنچه از این تصاویر بر می آید این نکته است که این تصاویر بصورت گزینشی انتخاب شده اند و تنها نشاندهند ضرب شتم دانشجویان توسط نیروی انتظامی است، گویی این تصاویر به عمد و تنها در واکنش به گفته های سردار رجب زاده منتر شده تا جوابی باشد بر گفته های او در مراسم بازنشستگی و تبرعه کردن خود در مقامی که مسئولیت آن را به عهده داشته است.



اما هاشمی در هفته ای گذشت...



خبرگان رهبری بازهم دور هم جمع شند تا در کنار یکدیگر به آنچه در این مقدار زمان فرصت نکرده اند از مقام رهبری توصیف و تمجید کنند بکنند تا وظیفه خود را انجام داده باشند.



شاید هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس خبرگان رهبری و یکی امید های اصلاح طلبان و جنبش سبز باشد، امیدی که در بدترین برخورد ها با وی او را تهدید به محاکمه فرزندانش کردند، امیدی که گوئی نامیده کننده شده است، و بیشتر از آنچه به مصلحت مردم و جامعه فکر کند به مصلحت خود و نظامی که عمرش را برای او گذاشته است فکر میکند. نظامی که امروز بلای جان خود او شده است. هاشمی رفسنجانی با گفته های خود در نشت این دوره مجلس خبرگان باز این سؤال را در ذهن جنبش سبز بوجود می آورد که آیا میتوان به هاشمی رفسنجانی اعتماد کرد؟



خبرگان تنها مکانی شده تا در بیانیه پایانی مانند گذشته و همیشه د آن گفته شود: همه برای یکی و بازهم همه برای یکی..!




این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® http: //green-democracy.blogspot.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com
.................................................................a.r.s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر