دموکراسی سبز

۱۳۸۸ بهمن ۲۳, جمعه

22بهمن آنچه در اصفهان گذشت ( گزارش من )



22بهمن آنچه در اصفهان گذشت ( گزارش من )




در اصفهان شاید بتوان گفت که بعد از انتخابات و حوادث بعد از آن 22 بهمن یکی از پر شور ترین روزها برای حضور جنبش سبز بود، حضور گسترده نیروهای امنیتی کاملاً مشخص بود و در مقابل حضور مردم و جنبش سبز در اطراف سی و سه پل در هر دو طرف رودخانه زاینده روز که این کار باعث شد که نیروهای امنیتی و لباس شخصی تقسیم نیرو کنند که همین امر باعث دوام چند ساعتی حضور مردم در اصفهان شد، شلیک گاز اشکاور در حدی بود که حتی موافقان دولت هم از گاز اشکاور ها بی نصیب نماندند، بعضاً و بصورت پراکنده و بیشتر در مقابل هتل کوثر صدای شلیک تیر هاوایی به گوش میرسید، بازداشت های زیاد و برخورد های فیزیکی با لباس شخصی با مردم عمدتاً دیده میشد و بصورت گسترده آنچه دیده میشد برخورد با کسانی بود که با تفلن همراه و یا دوربین در حال تصویر برداری بودند، من در نزدیکی صحنه ای بر روی سی و سه پل بودم که ناگهان متوجه شدم کسی از بین جمعت به یکی از لباس شخصی ها زنی را نشان داد، متوجه شدم که در حال تصویر برداری از زیر روسری خود است که ناگان آن لباش شخصی به او حمله کرد، این تنها نمونه ای از اتفاقات روز 22 بهمن در اصفهان بود، آنچه بچشم می آمد نیروی انتیتی بود و لباس شخصی. در راه برگشت به خانه با کسی برخورد کردم که در راهپیمایی شرکت بود، سر صحبت را با او باز کردمف میگفت: من کاری به چپ و راست ندارم، من 8 ساعت اضافه کاری و یک روز مرخصی و 80000 توان پاداش میخواستم که گرفتم، نهار امروز را خوردم و هم بردم. نظر این شهروند که گوی کارگر بود این بود که: دعوای چپ و رست چیزی جز ضرر برای من ندارد پس بهتر است من فکر منافع امروز خود باشم و...
گفتگوی خود را با این شهروند بطور مخفیانه ضبط کردم، امید وارم راضی باشد، در هر صورت گفته های او در همین حد منتشر شده و جنبه اطلاع رسانی و پژوهشی دارد.






این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® http: //green-democracy.blogspot.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com
.................................................................a.r.s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر