دموکراسی سبز

۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

از 22 خرداد 88 تا 22 بهمن 88"سالگرد یک استبداد پایان یک استبداد...!



از 22 خرداد 88 تا 22 بهمن 88




سالگرد یک استبداد پایان یک استبداد...!



22 خردا 1388 روزی اسبداد دینی در عرصه عمومی و به دور از پرده و حریم استبداد و خودکامگی خود را به مردم ایان نشان داد و روزهای بعد از آن روزهایی که چیزی جز جنایت در خیابانهای ایران ندیدیم.

9 ماه ازانتخابات ریاست جمهوری میگزرد و بر خلاف تمام اتفاقات گذشته در جمهوری اسلامی حرکتی که از یک سال پیش و قبل از انتخابات ریاست جمهوری شروع و در بعد از انتخابات و با تقلب گسترده در این انتخابات به اوج خور رسید و هنوز هم نمایان و آشکار است، با وجود تمام خفقان ها و منع از اطلاع رانی در درون ایران و بروز مشکلات زیاد مانند دستگیری ها و برخورد های امنیتی در مراسم و مناسبت های مختلف مخصوصاً روز عاشورا هنوز آتشی در میان جامعه ایران فروزان است که به این سادگی ها سرد نمیشود، در گذشته و در سالهای اخیر مخصوصاً دروران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی و قتی اتفاقی رخ میداد قبل از آنکه خبرش در سراسر ایران منتشر شود قائله ختم شده بود، به عنوان مثال واقعه 18 تیر 1377 و یا واقعه 13 رجب در سال 1376 و اتفاقات نظیر آن در نتفه خفه میشد و تمام اختیارات دولت اصلاحات در آن دوران جبهه اصلاحات نمی توانست کاری از پیش ببرد.




اما انتخابات ریاست جمهوری 1388 و حوادث بعد از آن از آن وقایع ای بود که خیلی وقت بود مردم ایران منتظر آن بودند، سکوتی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری شکت فریادی بود که در گلوی مردم ایران خفه شده بود و با مطالبه خواسته های مردم و جامعه در دوران تبلیغات ریاست جمهوری مشت های گره شده ای شد که شاید در اول کار و در اولین روزهای بعد از انتخابات تنها رای خود را مطالب میکردند اما با برخورد و سعی حکومت برای سرکوب باعث شد که این خواسته ها وسیع تر شده و مطالبات از رای به رهبری و در اصل نظام نیز نمایان شود. و این روزها در انتظار 22 بهمن هستیم.



به نظر من 22بهمن قلب استبداد دینی در 30 سال گذشته است، روزی که هر سال با تبلیغات و شرگرد های نختلف مردم را به خیابان می آوردند و یا مانند هم اکنون حضور اندک مردم را بزرگ نمایی میکردند، روزی که مانند یک رفراندوم بزرگ برای جمهوری اسلامی تلقی میشود، حضور میهمانان و گروهای خبری یکی از عواملی است که مانند اتفاقات گذشته نمی توانند از حضور آنها جلوگیری کنند، با و جود فراخوان های گسترده جنبش سبز که بصورت گسترده و خود جوش انجام شده و در مقابل هشدارها و پیشنهادات کودتاچیان برای این روز باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.



آیا جمهوری اسلامی در روزی مانند 22 بهمن دست به خشونت خواهد زد؟ که البته به نظر من دست به خشونت خواهد زد و دلیلی محکم تر از روز عاشورا و اتفاقات رخ داده در این روز ندارم، حکومتی که حرمت عاشورا نگه ندارد یعنی حرمت 22بهمن را نگه خواد داشت!؟



آیا سالگرد آغاز یک استبداد میتواند روز پایان این استبداد باشد؟







این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد

(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)

©® http: //green-democracy.blogspot.com


.................................................................a.r.s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر