دموکراسی سبز

۱۳۸۸ بهمن ۲۳, جمعه

22 بهمن روز جشن ساندیس خورها و ساندویچ خورها و .... خورها و ... ( پیروزی !؟ راهکار)



22 بهمن روز جشن ساندیس خورها و ساندویچ خورها و .... خورها و ...



22 بهمن با تمام پیشگویی ها و حرف و حدیث ها گذشت، روزی پر از تنش و استرس، تنش از طرف نیروهای امنیتی چه نظامی و چه لباس شخصی و روز استرس برای جنبش سبز مردم ایران.



بعد از پایان روز 22 بهمن آنچه از گفته ها و اخبار و شواهد بر می آمد گویی عملاً جنبش سبز به چالش کشیده شده بود، اما بعد از محدودیت های اطلاع رسانی که از چند روز قبل از 22 بهمن و مخصوصاً بصورت فشرده از اوایل صبح شروع شد خبرهای خوب و بدی به گوش رسید و نتشر شدند.



بعد از 22 بهمن با انتشار خبرها و تصاویر این روز شاید نگرش نسبت به حوادث روز 22 بهمن تغییر کرد، برخورد ها فیزیکی این روز با شخصیتها که میتوان به موسوی ، کروبی ، خاتمی و یک واقعه مهم ضرب و شتم زهرا رهنورد اشاره کرد، نکته جالب اینجاست که همه بر این باور اند و این نظر را دارند که شدت برخورد و سرکوب در 22 بهمن در طول این هفت ماه گذشته رخ نداده بود و شدت سرکوب در این روز قابل تصور نبوده و حتی پیش بینی هم نشده بود.



اما این اصولگرایان و ساندیس خورها و مرغ خورها و... بودند که فکر میکردند حضور گسترده ای داشتند که البته این گفته با انتشار عکس ماهواره ای گوگل از میدان آزادی تهران خواب خوش این دسته را بر هم زد.



در تهران آنهایی که آمده بودند دست خالی برنگشتند و هرجور بود توشه ای و غنیمتی را با خود بردند, عده ای ساندیس و ساندویچ و عده ای هم خوش شانس بودند بسته های گوشت مرغ یخ زده، در اصفهان جایی که من حضور داشتم آنچه که بخوبی به چشم میخور موج مردمانی بود که در حال برگشتن به خانه بودند و اکثراً در دست خود ظروف یک بار مصرفی را حمل میکردند که نشاندهند ناهار ظهر 22 بهمن بود.




جنبش سبز کجا پیروز شد؟
اما پیروزی جنبش سبز در 22 بهمن نبود، جنبش سبز در همان روزهای بعد از انتخابات در 24- 25 خرداد و مخصواً در راهپیمای سکوت بود، آنچه در میدان آزادی دیروز اتفاق افتاد نهایت نیروی بود که کودتاچیان مصرف کردند، انبوه مردمی که با ناوگان شهری از اطراف تهران آمده بودند بستن و محدود کردن میدان آزادی روش و استراتژای که در همه شهر ها و استانها اتفاق افتاده بود، یک نمایش دیگر از کودنتاچیان. نمایش 22 بهمن نهایت کاری بود که کودتاچیان توانستند انجام دهند.



اتفاقی که در 22 بهمن در تهران و میدان آزادی اتفاق افتاد پیشبینی شده بود، این هخان جمعیتی بود که در 9 دی آمدند و میلونی خواندند پس جای تعجب ندارد که با هرچه حساس بودن 22 بهمن این جمعیت را عده ای در 22 بهمن 10 میلونی بخوانند.



راهکار...
شاید این نظر مرا هم عده ای قبول داشته باشند، حضور جنبش سبز در روزهایی مانند 22 بهمن و در کل روزهای که راهپیمایی دولتی و حکومتی وجود دارد اشتباه است، آنهم به 2 دلیل، دلیل اول اینکه هرچه جمعیت در این روز حضور پیدا کنند این حکومت و دولت است که پای خود میگزارد و از آن استفاده میکند، دلیل دوم این است که با حضور موافقان دولت در این روزها و حساس بودن پوشش های خبری این حکومت و دولت و در کل کودتا چیان هستند که به هیچ عنوان حاضر نیستند با پوشش وسع خبری در این روزها صحنه را به دست جنبش سبز بدهند و حاضر به هر اقدامی در مقابل حضور مردم هستند.



شاید باید به این نکته توجه داشت که دیگر جای برای ادامه دادن اعتراضات بصورت مدنی وجود ندارد، شاید رهبران جنبش سبز چه نمادین و چه حقیقی دیگر باید دست به اقدامات آشکار بزند و گفته های و فراخوان های خود را واضح تر و بدونه پرده بیان کنند و از حریم ها بگزرند تا این حکومت و دولت از حریم جنبش سبز و رهبران آن نگذشته است.






این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® http: //green-democracy.blogspot.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com
.................................................................a.r.s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر