دموکراسی سبز

۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

سالاد فصل برای جنبش سبز

سالاد فصل برای جنبش سبز


( زمستان است)


سلام
در هفته ای گذشت شاید خیلی از وبلاگ نویسها مثل من دل و دماغ مطلب نوشتن نداشته اند و یا بنا به اصل احتیاط احتیاط کرده باشند تا چند روزی این قوم به خیال خود پیروز شده کودتاچیان کمی آتش شان سرد شود تا جو گیر نشده و کار دست کسی نداده اند.


نکته: مسئله اینجاست که دستگیری ، بازداشت و یا حتی ایجاد مزاحمت مسئله حادی نیست، مسئله اینجاست که در حال حاضر بیشتر از آنکه به نخبگان و نویسندگان و... که وابسته به جنبش سبز هستند در بازداشتگاه و زندان نیاز باشد بیرون از بازداشتگاه و زندان نیاز است، و حضور همراهان و در واقع تئورسین ها و هم فکران برجسته جنبش سبز در میان مردم ضرورتی است که که به خوبی در برخوردها و بیانیه های دو کاندیدای معترض انتخابات و در واقع رهبران جنبش سبز دید و لمس کرد.(درباره این موضوع در آینده مطلبی منتشر خواهد شد / تفسیر)


سالاد فصل برای جنبش سبز


سالاد فصل مطلبی است که از این پس در پایان و آغاز هر فصل در این وبلاگ منتشر خواهد شد.



( زمستان است)


بعد از گذشت این چند ماه برای جنبش سبز و گذشت روزها، ماه ها و فصل ها کم کم به حضور یک سالگی جنبش سبز در جامعه ایران نزدیک میشویم، این در حالی است که فصل زمستان فصل سرد و آسیب پذیرتری برای جنبش سبز بود.


برنامه ریزی حکومت و تلاش برای ایجاد فاصله مابین اصلاح طلبان و مردم، اعدام ها و مهمتر از همه واقعه 22بهمن از اتفاقات مهمی است که تاکنون جنبش سبز در زمستان لمس کرده است، سردی زمستان با وجود تمام حربه ها و تلاش های حکومت و کودتاجیان برای دلسرد کردن مردم نسبت به جنبش سبز و رهبران آن تا کنون که اواخر بهمن ماه و اوایل اسفند ماه است ناکام مانده است.


تلاش کودتا چیان برای انتشار دروغ ها و بزرگ نمایی ها خود در رسانه هایی که د اختیار دارند یکی از مهمترین ابزار برای به نتیجه رسیدن تلاش کودتاچیان و حکومت برای ایجاد فاصله در بین مردم است.


بعد از 22بهمن و اتفاقات رخ داده در این روز و بعد از آن لازم به ارائه راهکارهای جدیدی برای حرکت جنبش سز است، مخصوصاً با نزدیک شدن به آخرین چهار شنبه سال 1388 یا همان چهارشنبه سوری که میتوان این روز را یکی از مهمترین روزهای برای جنبش سبز نام برد.


چهارشنبه سوری از این جهت برای جنبش سبز اهمیت دارد که این روز یک روز حکومتی و دولتی نیست که حکومت بخواد به زور ساندیس و یا هر کوفتی مردم و هواخواهان ساده لوح خود را برای هواخواهی از خود به خیابان بکشد و قدرت نمایی کند و اتفاقات رخ داده در این رویداد یعنی چهارشنبه سوری در شب است و شاید کنترل آن بسیار سختر از آنچه که فکر میکنند باشد و وجود مواد منفجره و آتش زا در دست مردم در این روز یکی از نگرانی های بزرگ کودتاچیان و حکومت و مخصوصاً جنبش سبز است، چهارشنبه سوری روز مهم و سرنوشت سازی است که در مطالب بعدی مفصلاً در باره آن مطلبی را منتشر خواهم کرد.



این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد

(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)

©® http: //green-democracy.blogspot.com


.................................................................a.r.s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر