دموکراسی سبز

۱۳۸۸ آبان ۸, جمعه

در من رسالتی است / ز بت خانه ام مران...



در من رسالتی است / ز بت خانه ام مران...

در پی انتشار خبر انتقاد یک دانشجوی نخبه در دیدار با مقام رهبری در روز ۶ آبان ۱۳۸۸.


وقتی در آخرین ساعات روز چهار شنبه خبری منتشر شد مبنی بر انتقاد یک دانشجو در بیت رهبری و از شخس رهبری و در حضورش کمی غیر واقعی بود، گفته می شد اون بخشی که در گزارشی که از صدا و سیما پخش شد و در مورد انتقاد بود به واسته گفته ها و حرفهای این دانشجو بوده، که البته صحبتهای این دانaجو سانسور شده بود.

این خبر از سایت رسمی دفتر نشر اثار مقام رهبری هم منتشر شد اما بدون نام و نشان شخص انتقاد کننده.

منبع خبر:
(زبان سبز www.zabanesabz.wordpress.com / دفتر نشر هبری
http://www.farsi.khamenei.ir/ )

برای دیدن متن کامل این خبر به ادامه مطلب بروید

توضیح:
انتشار اخبار و بیانیه ها از این وبلاگ تنها به دلیل فیلتر بود سایت ها و دست رسی آسانتر کاربان به این مطالب است.


محمود وحید نیا : كـــه شـاهـا مـنـم كــاوه ي دادخـــواه


" سخن نویسنده"
به راستی چی میشه که یک نفر با اینکه میدونه اگه توی یک جایی مثل بیت رهبری بلند بشه و انتقاد کنه سرنوشت و مسیر زندگیش چه جوری عوض میشه و با این که یک نخبه به حساب میاد اونهم در سطح بین الملل بلند میشه و در میان اون همه مخالف و البته ترسوهای سکوت کننده لب به انتقاد از شخصی میبره که تا کنون کسی در مقابلش و اونهم توی بیت خودش ازش انتقاد نکره. سرنوشت محمود وحید نیا دانشجوی دانشگاه شریف و برنده مدال طلای المپیداد جهانی ریاضی چی میشه؟ اصلاً اون در حال حاضر کجاست؟ و چرا باید بعد از پایان جلسه خبری از اون در دست نباشه و چه به سرش اومده؟
من ارزش کار کسانی که به اشخاص انتقاد میکنند رو پایین نمیارم، اما دوست دارم چند کلمه ای در مورد کسانی بگم که به شخص رهبری انتقاد میکنند اما یا بی نام ونشان و یا از تریبون ها و رسانه هایی فارسی چه شبکه های تلوزیونی و چه اینترنت، چه کسی شجاعت داره و انتقاد و سخنش برنده تر و کوبنده تر میتونه باشه؟ شمایی که اونور دنیا نشستید و با خیال راحت اینکه کسی دستش بهتون نمیرسه هرچی میخواید به مقام رهبری میگید یا انتقاد میکنید؟! شجاعت اینجاست که معنی پیدا میکنه، جایی که کاوه آهنگر بشی و...
امضا:(a.r.s)


این مطلب از نویسنده است و مسئولیت آن را به عهده می گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® htpp://
green-democracy.blogsky.com
©® htpp://
green-road.blogsky.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com


...........................................................................................................................a.r.s



كــه بــر گــوي تـــا از كـه ديـــدي ستـمبــــدو گفـت مـهتـر بــه روي دژمكـــه شـاهـا مـنـم كــاوه ي دادخـــواه خـروشـيد و زد دسـت بـــر سر ز شـاهز شاه آتـش آيـد هـمي بـر سـرميـكي بي زيان مـرد آهـنگـرمبـبايـد بــديـن داسـتان داوريتـــو شـاهي و گر اژدها پـيـكـريچـرا رنـج و سـخـتـي هـمه بهر مــاستكه گر هـفت كشـور بـه شاهي تراست


داستان کاوه و ضحاک را اینجا بخوانید

اصل خبر : در پایان خامنه ای پرسید کس دیگری صحبتی نداره؟ تعدادی دست بلند کردند و یک نفر بلند شد ایستاد که خامنه ای گفت برود صحبت کند. این دانشجو سخنان شدیدا انتقادی را شجاعانه و درکمال خونسردی بر زبان راند. وی خود را دانشجوی رشته ریاضی دانشگاه شریف ( محمود وحید نیا ) معرفی کرد و در ابتدای صحبت گفت که این کسانی که از طرف نخبگان آمدند و از روی کاغذ حرفهایی زدند نماینده تمام نخبگان نبودند و ما آنها را انتخاب نکرده بودیم. این حرف با تشویق شدید و استقبال حضاری که قبل از آن با صحبتهای خواب آور کسل شده بودند همراه شد. سپس وی حرفهای خود را به این شکل ادامه داد( که من سعی می کنم تا جای ممکن عین جملات وی و در غیر این صورت نقل به مضمون بیاورم) :


“حرفهای من در زمینه متفاوتی نسبت به آنچه که دوستان مطرح کردند می باشد و صحبتهای خود را در 3 بخش ارایه می کنم.



محمود وحید نیا : كـــه شـاهـا مـنـم كــاوه ي دادخـــواه
1- متاسفانه صداوسیمای ما بازتاب دهنده ی آنچه که درکشور ما میگذرد نیست. آیا به نظر شما صدا وسیما وقایع اخیر را به همان شکلی که در جامعه ما وجود داشت نشان داد ؟ یا خلاف واقع بود؟ درسته که حرفهای من به صورت سوالی هست اما منظور بنده از لحنم کاملا مشخصه . متاسفانه زمانی که رسانه مادرو مهمترین عنصر اطلاع رسانی مردم بدین شکل رفتار میکند انتظاری از دیگر رسانه های خرد نمی رود. صدا وسیما یی که زیر نظر شما کار میکند و رییس آن را شما تعیین می کنید ، دو حالت دارد : یا به دستور شما این گونه عمل میکند و یا نظارتی بر آن ندارید. این سوال مطرح است که در این 30 سال آیا واقعا جامعه ما به سمت اسلامی شدن و اخلاقی بودن پیش رفته؟ اگر ذره ای هم جواب به این سوال منفی باشد باید به عملکرد خود در این 30 سال شک کنیم.
2 – مساله دوم را من با مثالی در یک مقیاس کوچکتر مطرح می کنم. در یک خانواده زمانی که دو برادر با یکدیگر مشکل دارند اگر پدر خانواده با برادر کوچکتر برخورد خشنی کند ، برادر بزرگتر هم به خود این اجازه را می دهد که با برادر کوچکتر رفتار خشونت آمیز داشته باشد. شما که مقام پدری دارید وقتی با مخالفان خود آن گونه برخورد می کنید عوامل پایین تر نیز به طبع آن رفتاری دارند که همه میدانند درزندانها چه گذشت. در مورد وقایع زندانها من به یاد دارم که در یکی از سخنرانی ها فرمودید که با مسببان این گونه وقایع و متخلفان زندانها به شدت برخورد می شود اما.. من خودم در یک تظاهرات سکوت در تاریخ (…) حضور داشتم. اونجا لباس شخصی ها و افراد لباس دار ریختن و همه ما رو زدند.
3- من نمیدانم چرا در این کشور اجازه ابراز هیچ گونه انتقادی در مورد شما داده نمی شود؟ من دراین 5 سالی که روزنامه ها را مطالعه می کنم ندیدم که کسی نقدی به شما وارد کند حتی یک جمله مجلس خبرگان که وظیفه آن نقد و نظارت بر عملکرد رهبری است عملا مشاهده می شود که این کار را انجام نمی دهد. ”


دربین صحبتها بسیجی هایی که بین حاضران پخش بودند پارازیت می انداختند و داد میزدن که تمومش کن . وسط صحبتها یک برگ کاغذ به اون دانشجو دادند. اونم رو کرد به خامنه ای و گفت که به من گفتن که وقتت تمومه اما اگر اجازه میدین هنوز صحبت دارم. همین موقع بسیجی ها هم صلوات فرستادن که تمومش کنن .خامنه ای گفت از اول هم وقت تموم بود ولی حالا شما صحبتها تو ادامه بده در پایان صحبتهای وی با تشویق شدید وبسیارطولانی نخبگان همراه شد. بعد خامنه ای شروع کرد به جواب دادن و اظهار ناراحتی کرد که اینجا ما نمیخواستیم از این دست صحبتها مطرح بشه و دوست داشتم که در زمینه مسایل نخبگان و علمی بحث بشه و در جواب به اون دانشجو همون حرفهایی رو زد که توی خبرها دیدیم. یعنی در واقع به خاطر صحبتهای اون دانشجو بود که خامنه ای مجبور شد درباره انتخابات حرف بزنه و …
وی پاسخ داد کی گفته از ما انتقاد نمی کنن ؟! من خودم گفتم برید کرسی های آزاد اندیشی تو دانشگاهها بزنید. چرا راه ننداختین خودتون؟ برید انتقاد کنید و…
یک بسیجی ذوب در ولایت هم گفت آقا میخوام بیام دست بوسی . خامنه ای هم چفیه اش رو در آورد گذاشت برای اون و فورا از پرده پشت سرش غیبش زد. به نخبگان گفته بودند انتهای مراسم قراره نماز جماعت به امامت آقا برپا بشه ما سرگردون مانده بودیم که حالا چی به چیه و قراره چی بشه… اونا هم گفتن دیگه تمومه ، نمازی در کار نیست خودتون برید بخونید. در ادامه همایش من دیگه اثری از اون دانشجویی که رفته بود صحبت کرده بود ، در همایش ندیدم….

منبع خبر:
(زبان سبز www.zabanesabz.wordpress.com / دفتر نشر هبری
www.farsi.khamenei.ir )


توضیح:
انتشار اخبار و بیانیه ها از این وبلاگ تنها به دلیل فیلتر بود سایت ها و دست رسی آسانتر کاربان به این مطالب است.



این مطلب از سایت منبع است و این وبلاگ مسئولیت آن را به عهده نمی گیرد
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است)
©® htpp://
green-democracy.blogsky.com
©® htpp://
green-road.blogsky.com
E-mail: green_democracy@yahoo.com


...........................................................................................................................a.r.s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر